• 1403/01/10
  • عضویت
  • ورود
سبد خرید شما ( 0 ) ورود به سیستم

    بارگاه نور

    بارگاه نور
    شرح احوال و شخصيت حضرت احمدبن‌موسي و محمد بن موسي عليهما السلام
    نویسنده: محمدحسین رستگار
    مترجم: -
    موضوع: ‏‫اح‍م‍دب‍ن‌ م‍وس‍ی‌ (ع‌)، - ۲۰۳؟ق‌.‬ -- سرگذشتنام
    تعداد صفحات: 282
    شابک: -
    نوبت چاپ: شوم
    قطع: وزیری
    جلد: 1
    تاريخ نشر: 1377
    انتشارات: ادیب مصطفوی
    كد ديويي: ‏‫‭۲۹۷/۹۸۴
    وضعیت : موجود است
    قيمت : ریال

    باتشکر از انتخاب شما

    شما می توانید با عضویت در سایت کتاب های رایگان را دانلود کنید



      کد محصول : 44
      تعداد نمایش : 2033

    توضیحات نظرات و پیشنهادات کاربران ارسال نظر در مورد محصول کالاهای مرتبط

    "کتاب بارگاه نور مجموعه کاملی است که می‌تواند علاقه‌مندان به آگاهی از سیر تحولات تاریخی و اجتماعی مرتبط با حضرت شاهچراغ(ع) را مستغنی نماید. این مجموعه که در دو گونه صحافی گالینگور و شمیز به بازار عرضه شده است. تحقیق، پژوهش و تألیف آقای محمدحسین رستگار است و دارای 282 صفحه است. کتاب دربرگیرنده شرح احوال و شخصیت حضرت، فضایل مادر ایشان، بیعت مردم مدینه با حضرت، عزیمت از مدینه به طوس، ورود به سرزمین فارس، شهادت، آشکارشدن مزار شریف، مناسبت نامیدن حضرت احمدبن‌موسی(ع) به «شاهچراغ» و زیارت‌نامه‌های مربوطه است.

    فصل دوم کتاب، آستان مبارک را در گذر تاریخ بررسی می‌کند و در فصل بعد ضمن معرفی کتابخانه و موزه آستان مقدس شاهچراغ مطالبی جالب درباره درب‌های ورودی حرم، ضریح، صحن مطهر، حوض صحن، گنبدها، گلدسته‌ها، و ایوان داشته و تاریخچه هریک را بازگو می‌نماید. سپس به تأسیسات مرتبط با مجموعه بزرگ آستان مقدس می‌پردازد. کرامات حضرت شاهچراغ(ع) فصل چهارم کتاب را دربر می‌گیرد. مدایح شاعران در وصف حضرت فصل بعدی کتاب است. فصل‌های ششم و هفتم و هشتم کتاب بارگاه نور اختصاص به آستان مبارک حضرت سیدامیرمحمدبن‌موسی(ع) دارد. فصل‌نهم کتاب نیز شرح‌احوال و شخصیت حضرت آیت‌الله شهید سید عبدالحسین دستغیب می‌باشد. کتاب دارای 32صفحه رنگی است که در آنها تصاویری بسیار زیبا از حرمین شریفین نقش بسته است."


    "شیراز شهری است حلقه ‌وار بر نگین درخشان پرتوافروز شاهچراغ. کتاب ارزنده بارگاه نور مجموعه کاملی است در باب معرفی شخصیت و شرح احوال حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) که به معرفی کتابخانه و موزه و بخش‌های مرتبط با حرمین شریفین و تاریخچه بنای آنها از جمله ضریح، دربهای نقره و طلا و آیینه‌کاری حرم مطهر می‌پردازد.

    کتاب بارگاه نور گنجینه‌ای است مدون از اشعار حک‌شده بر در و دیوار و رواق‌های آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) همراه با سی و دوصفحه عکس‌های  بسیار زیبا از قدیم و حال صحن و سرای ملکوتی و باصفای حرم مطهر شاهچراغ علیه‌السلام."

     




با asarmandegar.com همراه باشید

2014 © تمامی حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به انتشارات آثار ماندگار می باشد.

.: Powered By KSPgroup.ir :.