• 1403/01/10
  • عضویت
  • ورود
سبد خرید شما ( 0 ) ورود به سیستم

    مجموع مقالات

    مجموع مقالات
    همايش ملي شهرستان جهرم و انقلاب اسلامي 27 و 28 بهمن ماه 1389
    نویسنده: مهدي نادريان‌جهرمي-به‌اهتمام:مجيدرضا جهان‌مهين-تهي
    مترجم: -
    موضوع: "ايران - تاريخ - انقلاب اسلامي، 1357 - جهرم - كنگر
    تعداد صفحات: 420
    شابک: -
    نوبت چاپ: اول
    قطع: وزیری
    جلد: 1
    تاريخ نشر: 1391
    انتشارات: آثار ماندگار
    كد ديويي: ‏‫‬‭۹۵۵/۰۸۳
    وضعیت : موجود است
    قيمت : ریال

    باتشکر از انتخاب شما

    شما می توانید با عضویت در سایت کتاب های رایگان را دانلود کنید



      کد محصول : 32
      تعداد نمایش : 2051

    توضیحات نظرات و پیشنهادات کاربران ارسال نظر در مورد محصول کالاهای مرتبط

    "       انقلاب اسلامی در شهرستان جهرم با هدایت علمای بزرگ و همت مردم فداکار، سریع‌تر از بسیاری از مناطق ایران رقم خورده است. رمز این پیشتازی را باید در پیشینه‌ دینی و انقلابی شهرستان جهرم جستجو نمود که در شصت‌مقاله و یکصد و بیست خاطره و شعر، دویست قطعه فیلم و عکس به همایش ارائه گردیده است. عناوین مقالات ارائه شده در همایش ملی شهرستان جهرم عبارتند از:

    ولایت‌فقیه از دیدگاه حضرت امام‌خمینی(ره) و آیت‌الله‌العظمی سیدعبدالحسین لاری جهرمی(ره)، نقش مردم جهرم در انقلاب مشروطیت و حمایت از آیت‌الله سیدعبدالحسین نجفی لاری(ره)، نقش آیت‌الله سیدحسین آیت‌اللهی در انقلاب‌اسلامی دارالمؤمنین جهرم، گوشه‌هایی از حضور حضرت آیت‌الله حق‌شناس(ره) در صحنه‌ی انقلاب‌اسلامی جهرم، نگاهی تحلیلی به شعارهای مردم جهرم در انقلاب اسلامی، نقش الگو و چالش‌های آن در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی، بررسی تأثیر قشربندی اجتماعی بر میزان دین‌داری جوانان، بررسی تأثیر عوامل شکاف نسلی از دید جوانان بر وضعیت دینداری آنان، معرفی و بررسی کتاب‌شناسی توصیفی – آماری اثرآفرینان جهرم، مقایسه رشد مساجد و مدارس قبل و بعداز انقلاب اسلامی در جهرم، زندگی‌نامه 11شهید انقلاب شهرستان جهرم، بررسی اوضاع سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و اداری جهرم در زمان پهلوی اول، بررسی تأثیر نابرابری‌های اجتماعی بر میل  به تحرک اجتماعی، نگاهی تحلیلی به نقش علما و عامه مردم در شکل‌گیری جریان انقلاب‌اسلامی در شهرستان جهرم، بررسی علل انتساب لقب دارالمؤمنین برای جهرم و آسیب‌شناسی فرهنگی و چالش‌های پیش رو، چشم‌انداز جهرم در برنامه‌ریزی آینده، جهرم در انقلاب‌اسلامی (به روایت کتب و اسناد)، جوانان و هویت انقلاب اسلامی، چشم‌انداز آینده منابع آب جهرم، جهرم در گذر جنبش تنباکو، جایگاه مرکز آموزشی شهیددستغیب ناجا در  توسعه پایدار شهری، جهرم در انقلاب اسلامی، خمینی جهرم، حوزه علمیه امام‌خمینی(ره)، انقلاب خمینی(ره)، بررسی عوامل مؤثر بر گرایش به حجاب در بین دانشجویان (دختر) دانشگاه‌های جهرم، جهرم و آینده، بررسی ظرفیت‌های ژئوکالچر شهرستان جهرم با تأکید بر انقلاب اسلامی ایران، تحلیل تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی جهرم، نقش مشارکت سیاسی زنان در شهرستان جهرم، نقش جنبش دانشجویی در شکل‌گیری انقلاب اسلامی، آینده مجازی جهرم و ارزش‌های انقلاب اسلامی، بررسی اعتماد اجتماعی و عوامل مؤثر بر آن در بین زنان شهر جهرم، جهرم در چشم‌انداز 1404، جهرم در نهم و دهم فروردین 57               دین همراه دیرینه و همیشگی انسان در برهه‌های مختلف تاریخ بوده است. در تاریخ زندگی بشر طیفی از باورها و رفتارهای دینی وجود دارد که در یک سوی آن یکتاپرستی و یا پرستش ماورا و در سوی دیگر پرستش نمودهای طبیعی دیده می‌شود. بسیاری از رفتارهای انسانی از آغاز بر محور ارزش‌هایی بوده که منشعب از دین است. انسان موجودی ذی‌شعور و دارای احساسات فطری و درونی است و عمدتاً براساس ارزش‌ها، نگرش‌ها و باورهایی که معمولاًّ خاستگاه دینی دارند؛ عمل می‌کند. در جزئی‌ترین رفتار انسان، جلوه‌هایی از بایدها و نبایدهای ارزشی مشاهده می‌شود و به همین دلیل سرتاسر تاریخ زندگی بشر، عرصه‌ی دفاع از ارزش‌ها و باورهایی بوده که نه تنها با روح آدمیان عجین گردیده‌اند، بلکه در شیوه‌ی رفتار و کنش‌های آنان، به ویژه با محتوای دینی تبلور یافته است. این فرآیند نه تنها باعث شکل‌گیری دانش، گرایش، باور، تجربه، حس و رفتار دینی شده، بلکه بر یکپارچگی و انسجام میان افراد جامعه مدد می‌رساند.

    دین یکی از جلوه‌های فرهنگ بشری است. بدون تردید این جنبه‌ی فرهنگی، تأثیر فوق‌العاده‌ای بر نگرش، عواطف و رفتار انسان‌ها دارد، زیرا، عامل انسجام اجتماعی در سطح کلان است و در سطح خرد، در فرایند اجتماعی‌شدن و انسجام فکری، مهم ارزیابی می‌شود. هیچ جامعه‌ای بدون دین وجود ندارد، اما اعتقادات و اعمال مذهبی در جوامع، اشکال مختلفی دارد.

    دین، یکی از ارکان اصلی جوامع است که در طی زمان، دستخوش تغییراتی شده است. به طوری که در برخی دوره‌ها به کلی دگرگون شده و ظهورهای متعددی یافته، اما هرگز از عرصه‌ی اجتماع بشری محو نگردیده است. در جامعه‌ی ایرانی نیز، دین در سطوح مختلف جامعه نفوذ مؤثری دارد؛ به ویژه پس از انقلاب اسلامی به سبب تحولاتی که در ارزش‌های موجود رخ داده، نقش دین در بعد اجتماعی و فردی اهمیت اساسی یافته است. "


     

    کتاب حاضر، دربردارنده مجموعه مقالات پذيرفته شده در همايش ملّي شهرستان جهرم و انقلاب اسلامي است. اين همايش در سال 1389 در شهرستان «جهرم» و به کوشش مرکز جهرم‌شناسي برگزار شده است. اين مجموعه در سه فصل تدوين و تنظيم شده و طي آن پيام‌هاي همايش، مقالات برگزيده و چکيده مقالات درج شده است. هدف کلي اين همايش، به تصوير کشيدن گوشه‌هايي از تلاش‌ها و مبارزات و فداکاري‌هاي مردم انقلابي اين خطّه از ايران و نقش روحانيت و شرح توانمندي‌هاي جهرم در توسعه آينده بوده است. نقش مردم جهرم در انقلاب مشروطه، تحليل شعارهاي مردم جهرم در انقلاب اسلامي، بررسي تأثير قشربندي اجتماعي بر ميزان دين‌داري جوانان و شرح احوال و زندگي يازده تن از شهداي اين شهرستان، برخي از موضوعات مورد پژوهش در اين همايش است.




با asarmandegar.com همراه باشید

2014 © تمامی حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به انتشارات آثار ماندگار می باشد.

.: Powered By KSPgroup.ir :.