• 1403/01/09
  • عضویت
  • ورود
سبد خرید شما ( 0 ) ورود به سیستم

    وقف، ميراث جاويدان

    وقف، ميراث جاويدان
    شرح موقوفات آستان مبارك احمدبن‌موسي شاهچراغ، محمدبن‌موسي، حسين‌بن‌موسي، علي‌بن‌حمزه (ع) و ديگر بقاع متبركه استان فارس
    نویسنده: محمدحسین رستگار
    مترجم: -
    موضوع: موقوفه‌ها - ايران - فارس وقف - ايران - تاريخ زيارت
    تعداد صفحات: 386
    شابک: -
    نوبت چاپ: اول
    قطع: وزیری
    جلد: 1
    تاريخ نشر: 1392
    انتشارات: آثار ماندگار
    كد ديويي: 955/63
    وضعیت : موجود است
    قيمت : 150,000 ریال

    باتشکر از انتخاب شما

    شما می توانید با عضویت در سایت کتاب های رایگان را دانلود کنید



      کد محصول : 37
      تعداد نمایش : 2118

    توضیحات نظرات و پیشنهادات کاربران ارسال نظر در مورد محصول کالاهای مرتبط

    "کتاب ارزشمند ""وقف، میراث جاویدان"" یا شرحی بر موقوفات آستان های مبارک حضرت احمدبن موسی شاهچراغ، محمد بن موسی، حسین بن موسی، علی بن حمزه و دیگر بقاع متبرکه استان فارس در ده فصل همراه با اسناد و مدارک و تصاویر زیبا از حرم های مطهر در خصوص موقوفات زیارتگاه های شیراز و فارس می باشد. مؤلف کتاب ضمن با اهمیت شمردن وقف، این سنت نیکو و دیرینه ایرانیان مسلمان، سعی وافر در احیای اسناد و مدارک مرتبط با موقوفات امامزادگان لازم التکریم شیراز نموده است. 

    فصل های اول تا سوم کتاب در باب وقف و جایگاه آن در قرآن کریم و تاریخچه وقف در اسلام و فارس و انواع وقف اختصاص یافته است. در فصل های چهارم تا هشتم کتاب به این موضوعات پرداخته شده است: موقوفات آستان مبارک حضرت شاهچراغ و برادر بزرگوارش محمدبن موسی همراه با شرحی مختصر از زندگانی ، شهادت ،آشکارشدن مزار شریف ایشان و اسناد و مدارک مرتبط با موقوفات آنان. فهرست واقفین آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) و مصارف درآمد حاصله از موقوفات. موقوفات آستان مبارک حضرت سید علاء الدین حسین (ع) و علی بن حمزه و شرحی مختصر از زندگانی آنان به همراه اسناد و ترجمه وقف نامه ها و فهرست موقوفه های مرتبط با آن. فصل نهم کتاب به راهکارهای عملی در توسعه و ترویج وقف پرداخته است و فصل دهم کتاب به معرفی موقوفات دیگر بقاع متبرکه استان فارس اختصاص دارد. 

    این کتاب در حقیقت شناسنامه موقوفات مهم فارس به ویژه در حوزه موقوفات مربوط به امامزادگان در راستای حفظ و حراست و احیای مواریث معنوی بر جای مانده از نیاکان ما است."


     

    "کتاب نفیس ""وقف، میراث جاویدان"" اثری است ماندگار در شرح موقوفات آستان های مبارک حضرت احمدبن موسی شاهچراغ، محمدبن موسی، حسین بن موسی، علی بن حمزه و دیگر بقاع متبرکه استان فارس. 

    این کتاب که با تصاویر زیبا و ناب از حرم های مطهر به زیور طبع آراسته گردیده، علاوه بر تعریف وقف و تاریخچه آن در ایران و فارس به اثرات نیکوی وقف پرداخته است و شامل اسناد و مدارک وقف نامه ها، فهرست موقوفات، اسامی و نیات واقفین در مصارف درآمد حاصله از موقوفات امامزادگان فارس می باشد. "

     




با asarmandegar.com همراه باشید

2014 © تمامی حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به انتشارات آثار ماندگار می باشد.

.: Powered By KSPgroup.ir :.