• 1403/01/09
  • عضویت
  • ورود
سبد خرید شما ( 0 ) ورود به سیستم

    تغذيه ورزشي كاربردي

    تغذيه ورزشي كاربردي

    نویسنده: اسكندر رحيمي‌ارسنجاني
    مترجم: -
    موضوع: ورزشكاران - تغذيه
    تعداد صفحات: 304
    شابک: -
    نوبت چاپ: اول
    قطع: وزیری
    جلد: 1
    تاريخ نشر: 1391
    انتشارات: آثار ماندگار
    كد ديويي: ‬۶۱۳/۲۰۲۴۷۹۶
    وضعیت : موجود است
    قيمت : ریال

    باتشکر از انتخاب شما

    شما می توانید با عضویت در سایت کتاب های رایگان را دانلود کنید



      کد محصول : 33
      تعداد نمایش : 2458

    توضیحات نظرات و پیشنهادات کاربران ارسال نظر در مورد محصول کالاهای مرتبط

    "کتاب «تغذیه ورزشی کاربردی» اطلاعات‌جامعی را درحیطه علم‌تغذیه ورزشی دراختیار خوانندگان قرار می‌دهد. این کتاب حاصل بیش از بیست و پنج سال تجربه عملی و تدریس درس تغذیه ورزشی توسط آقای دکتر اسکندر رحیمی استاد دانشگاه می‌باشد که با دریافت آگاهی از کمبودها و کاستی‌ها در زمینه تغذیه ورزشی در بین مربیان، دانشجویان و ورزشکاران به رشته تحریر درآمده است و رژیم‌های غذایی متنوع و متعددی را برای ورزشکاران براساس غذاهای بومی و سنتی ایرانی ارائه می‌کند.

    دکتر اسکندر رحیمی مؤلف فرهیخته کتاب ضمن حفظ جنبه‌های علمی و دانشگاهی‌مطالب کتاب را به‌صورت ساده و قابل‌فهم برای‌همگان، بخصوص ورزشکاران نوشته است. نگارنده کتاب با تأکید بر اینکه غذا برای ورزشکار حکم پیروزی‌وشکست دارد و عامل مهمی در افزایش یا کاهش کارآیی اوست، می‌نویسد:

    غذا عاملی بسیار مهم در تأمین سلامتی موجودات زنده به شمار می‌رود. کمبود یا ازدیاد مواد غذایی بر سلامتی کلی و حتی حیات انسان اثرگذار است، کما اینکه با کمبود یا ازدیاد موادغذایی مانند چربی‌ها، موادگوشتی و یا حتی آب، فرد دچار نوعی از انواع بیماری‌ها می‌گردد. بیماری‌هایی مانند فشارخون، پوکی استخوان، گرفتگی رگ‌ها، مرض‌قند و همه می‌توانند از آثار سوءتغذیه باشند. درخصوص ورزشکاران به ویژه ورزشکاران نوجوان تغذیه و پیروی از رژیم غذایی متنوع و متناسب بسیار حیاتی است. زیرا ورزشکاران به منظور تحمل فشار تمرین، پیشگیری از آسیب‌ها، حفظ سلامتی و نهایتاً کارآئی بیشتر و موفقیت در مسابقات نه تنها به انرژی بیشتر و کافی نیاز دارند بلکه نیازمند یک رژیم بسیار دقیق و صحیح طراحی‌شده حاوی مواد گوناگون مغذی می‌باشند. 

    سوءتغذیه در ورزشکاران نه تنها آنها را با شکست روبرو می‌کند بلکه ورزشکاران نوجوان و نونهال را با خطر توقف رشد و یا کندشدن روبرو می‌سازد. تغذیه صحیح، متنوع، منظم و متناسب یکی از عوامل مهم در موفقیت ورزشکاران است و می‌تواند به بهبود رکوردها و موفقیت‌های ورزشکاران کمک نماید. بهرحال هدف از تغذیه ورزشکاران تأمین نیازهای غذائی و انرژی فعالیت‌های عادی روزانه، ورزشی (تأمین انرژی کافی ضمن تمرین و مسابقه) و تأمین سلامتی آنان می‌باشد.

    کتاب تغذیه ورزشی کاربردی مشتمل بر دوازده فصل است:

    فصل اول غذا نیاز اولیه برای سلامتی و شادابی، فصل دوم، طبقه‌بندی مواد غذایی، فصل سوم موادقندی (کربوهیدرات‌ها)، فصل چهارم گوشت‌ها (پروتئین‌ها)، فصل پنجم چربی‌ها (لیپیدها)، فصل ششم موادمعدنی، فصل هفتم ویتامین‌ها، فصل هشتم دوپینگ‌ و مکمل‌ها، فصل نهم راه‌های برآورد انرژی موردنیاز، فصل دهم رژیم‌غذائی در شرایط مختلف، فصل یازدهم رژیم غذائی ورزشکاران و فصل دوازدهم وزن‌مطلوب، کنترل، کاهش و افزایش وزن"


    دراین کتاب رژیم‌های‌غذایی متنوع و متعدد برای‌ورزشکاران براساس غذاهای معمول و سنتی ایرانی درنظر گرفته شده است و راهکارهای مناسب و مؤثر برای حفظ سلامتی ورزشکاران به منظور پیشگیری از آسیب‌ها، کارایی بیشتر و موفقیت در مسابقات و بهبود رکوردها ارائه گردیده است تا ضمن افزایش شانس پیروزی ورزشکاران، سلامتی و شادابی را برای آنان به ارمغان آورد.




با asarmandegar.com همراه باشید

2014 © تمامی حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به انتشارات آثار ماندگار می باشد.

.: Powered By KSPgroup.ir :.